Skim Pelaburan EPF

Thursday 29 May 20140 comments

Skim Pelaburan EPF Kenanga Investors Berhad. 

Individu yang mempunyai simpanan EPF berpeluang untuk mengandakan simpanan EPF melalui pelaburan di dalam Unit Amanah Kenanga. 

Akaun yang boleh dilaburkan adalah Akaun 1 EPF yang mengandungi 70% wang caruman anda. Ingat, akaun 1 tidak boleh diusik atau dikeluarkan sebelum persaraan melainkan untuk pelaburan di dalam unit trust sahaja!!! 

Disamping pelaburan yang patuh syariah dan keuntungan yang tinggi sehingga 30% setahun, ianya medapat kelulusan daripada EPF dan juga Securuties Commision Malaysia. 

Kepada yang berminat boleh hubungi Kenanga Adviser En. Hafiz : 019-9802024

Note: Anda boleh membuka lebih daripada satu akaun pelaburan EPF melalui unit trust company yang berlainan untuk mempelbagaikan pelaburan anda

Cara - cara untuk melabur melalui skim EPF

1. Semak kelayakan jumlah simpanan EPF anda yang boleh digunakan untuk melabur dalam unit trust. Jumlah yang boleh melabur adalah 20% daripada lebihan baki Simpanan Asas dalam akaun 1.

2. Jika anda layak, anda dikehendaki mengisi borang 'account oppening' dan juga borang pengeluaran wang EPF. Dokumen tambahan yang diperlukan adalah salinan kad pengenalan sahaja. Borang - borang tersebut boleh di dapati melalui adviser Kenanga atau terus dapatkan di HQ Kenanga Investors Berhad.

3. Selepas semua borang lengkap, tempoh 2 minggu diperlukan untuk akaun pelaburan anda 'approve'. Selepas approve,  hanya biarkan wang EPF anda membiak di dalam Kenanga Unit Trust dengan kadar kenaikan yang tinggi setiap tahun disamping patuh syariah

4. Anda boleh 'topap' atau tambah pelaburan anda di Kenanga dalam tempoh 3 bulan sekali sahaja dengan minimun RM1000 (20% dari lebihan). Ini adalah syarat yang telah ditetapkan oleh EPF.

5. Jika terdapat sebarang pertanyaan, atau berminat untuk menyertai skim pelaburan epf di Kenanga boleh hubungi En. Hafiz 019-9802024 atau email hafiz.kib@gmail.com

pelaburan kwsp unit trust

epf investment

Share this article :

Unit Trust Malaysia

 
Copyright © 2018. Kenanga Unit trust | Pelaburan Tunai Dan Skim Kwsp Terbaik - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger